Exotické zvieratá 1

28.01.2019

Kynkažu

Potos (-lat.), po slovensky medvedík, kynkažu alebo kinkažu, je rod z čeľade medviedikovité. Zahŕňa jediný druh medviedik kynkažu (iné názvy: medvedík kynkažu, potos plavý, kynkažu, kinkažu; lat. Potos flavus). Je príbuzný s medviedikom čistotným, ktorý žije v džungliach od Mexika po Brazíliu. 

(https://sk.wikipedia.org/wiki/Potos_(rod_cicavcov))


                        Paris Hilton s exotickým kynkažu. Foto: oddee.com

Kynkažu je niekedy chovaný v zajatí ako zviera v záujmovom chove, tzn. ako exotický domáci maznáčik. Keď mláďatá žijú s človekom, dajú sa skrotiť a sú potom zvedavé a hravé, ale ich chov nie je jednoduchý. Sú to nočné zvieratá a nemajú radi hluk a prudké pohyby. Keď sú podráždené, stávajú sa agresívnymi. Taktiež, nenaučia sa konať potrebu na jedno miesto, nemôžu byť preto voľne v izbe, ale potrebujú veľké klietky s poschodiami a konármi na šplhanie.

Na kynkažu sa vzťahuje zákon č. 16/1997 Zb. O podmienkach dovozu a vývozu ohrozených druhov voľne žijúcich živočíchov a pláne divoko rastúcich rastlín a ďalších opatrených k ochrane týchto druhov. Ako nebezpečný druh, je k ich chovu potrebné povolenie.


Ema a jej názor

Ja by som ho chcela chovať, pretože je veľmi zlatý.

Rozhodla som spracovať tému o exotických zvieratách preto, lebo už od malička obľubujem zvieratá a chcela som vám ich život priblížiť. Aby ste sa vy, aj ja dozvedeli niečo nové. A možno ste nevedeli že vôbec existujú (priznám sa ani ja som o nich nevedela). 


Ďakujem že ste si túto stránku pozreli a ak vás zaujala pozrite si aj iné prezentácie na tejto stránke.

© 2019 nadaní ZŠ Sama Cambela Slovenská Ľupča. Všetky práva vyhradené.
Vytvorené službou Webnode
Vytvorte si webové stránky zdarma! Táto stránka bola vytvorená pomocou služby Webnode. Vytvorte si vlastný web zdarma ešte dnes! Vytvoriť stránky