Gorazd

09.05.2019

Gorazd bol veľmi utiahnutý muž. Býval v jaskyni v lese. Býval tam už dlho, predlho. Mal 39 rokov. Na stene jaskyne mu visela fotografia jeho mami, ktorá mu zomrela, keď mal 5 rokov. Veru, bol to chudák. Ale jaskyňa ho bránila pred silným studeným severným vetrom. Voda mu kvapkala zo stien rovno do nádob. 

No jedného dňa si povedal: "Čo keby som sa išiel pozrieť ako to tam vonku vyzerá?!" Vyšiel von a zaclonil si oči pred silným svetlom slnka. Takú krásu Gorazd dávno nevidel.

 Išiel, kam ho nohy niesli, keď tu stretne vysmiate dievčatko. Prekvapene zajachtal: "Ako sa voláš a koľko máš rokov?"                  "Anastázia a mám deväť", odvetila tá okaňa. "A ty?" spýtala sa. "Ja som Gorazd a mám 39 rokov." odpovedal. Dievčatko ho chytilo za ruku a odviedlo ho k sebe domov. Cesta nebola veľmi dlhá. Ani sa nenazdali a boli tam. Uvarili si rizoto. V skrini našla ponožky a topánky po otcovi, ktorý vraj zmizol na plavbe loďou cez oceán. Gorazdovi boli akurát. 

To bol pocit, po takej dobe byť čistý, ostrihaný a obutý. Z jaskyni si zobral všetky veci a presťahoval sa do domčeka k Anastázii. 

Gorazd bol šťastný adoptívny otec malého okatého dievčatka, ktoré si ho našlo samo. 


© 2019 nadaní ZŠ Sama Cambela Slovenská Ľupča. Všetky práva vyhradené.
Vytvorené službou Webnode
Vytvorte si webové stránky zdarma! Táto stránka bola vytvorená pomocou služby Webnode. Vytvorte si vlastný web zdarma ešte dnes! Vytvoriť stránky