Pečenie s Terezou: Jablkovo- mrkvové muffiny

21.02.2019

Vždy som si myslela, že muffiny sú najťažší koláč na svete. Teraz vám ukážem recept, s ktorým to ide veľmi ľahko a zvládne to skoro každý.

Čo potrebujeme: polovicu hrnčeka celozrnnej múka, 1 malá lyžička sódy bikarbóny, 1 malá lyžička mletá škorica, trošku mletý zázvor, štipka soľ, 2 malé lyžičky rozpustené maslo, polovica hrnčeka med, jedno vajce, 1 hrnček jablkový kompót, skoro celý hrnček nastrúhaná mrkva. 

Najprv vyberieme misku, do ktorej si dáme múku, sódu bikarbónu, mletú škoricu a štipku soli.

Pridala som trochu mletého zázvoru. Kto má rád pikantnú chuť môže si ho dať viac a pridať i muškátový oriešok. Pridáme roztopené maslo, med, vajíčko a jablkový kompót. Zmiešame všetko spolu a vytvorí sa nám riedke cesto. Nakoniec zľahka pridáme nastrúhanú mrkvu. Ja som však zistila, že žiadnu doma nemáme, tak som to skúsila bez nej. 

Rúru som dala vyhriať na 175°C. Na plech som poukladala košíčky na muffiny. 

Do každého košíčka som dala 2 lyžice riedkeho cesta. Všade naokolo to kvapkalo a tak som to musela utierať handrou. 

Radosť mi nerobilo miešanie cesta a dávanie ho do košíčkov. 

Plech som dala do rúry a nechala piecť približne 18 minút. Rozvoniavalo to po celej kuchyni. Vôňa bola taká omamujúca, že som to skoro zabudla odfotiť a hneď som sa do toho pustila. 

Vyskúšajte aj vy tento recept, odporúčam. Dobrú chuť!

© 2019 nadaní ZŠ Sama Cambela Slovenská Ľupča. Všetky práva vyhradené.
Vytvorené službou Webnode
Vytvorte si webové stránky zdarma! Táto stránka bola vytvorená pomocou služby Webnode. Vytvorte si vlastný web zdarma ešte dnes! Vytvoriť stránky